28 Ocak 2015 Çarşamba

Kitap İncelemesi: Gece Yolu

Kitap Hakkında:
Kitap: Gece Yolu
Orijinal Adı: Night Road
Yazar: Kristin Hannah
Sayfa sayısı: 495
Yayınevi: Pegasus
Goodreads puanı: 4.18

Hayat size bir dizi seçenek sunar.
Beklemek… Geçmişe tutunmak… Unutmak… Affetmek…
Siz hangi yolu seçerdiniz?

Ocak ayının son günlerini yaşıyoruz ve benim Ocak ayım genel olarak Kristin Hannah ve Sarah Jio’nun kitaplarına sarılarak geçirdiğim bir ay oldu.Bundan mutsuz muyum peki? Tabi ki hayır.Tam tersine beni derinden etkileyen bu kitapları okumak ve sonrasında düşünmek çok büyük bir zevk verdi bana.Biraz geç keşfetmeme rağmen Sarah ve Kristin’in favori yazarlarıma girdiğini de mutlulukla eklemek istiyorum.


Gece Yolu… Şu günler herkese şiddetle tavsiye ettiğim ve kapak tasarımını beğenmeyenleri de uçurumdan atmak istediğim tapılası kitap.Genel olarak kitapta aşk,affetmek,annelik konuları değişik bir biçimde kurgulanıyor ve bu da ona evrensel bir özellik kazandırıyor.Ayrıca yine diyorum hep diyeceğim bir hikayenin aşk üzerine yorumlanması diğer kitaplar gibi olduğunu göstermez.Önce ön yargılarımızı bir yok edelim.Çünkü Kristin Hannah’ın kitaplarında cidden hiç düşünemeyeceğiniz bir kurgu yer alıyor.Okurken “Bu kadın bu konuları nasıl böyle yorumluyor?” gibi soruları kendinize sık sık soracaksınız.Buna da hazırlıklı olun derim.

Eveet.Biraz da kitabın konusundan bahsedeyim.Alexa Baill (Lexi) beş yılda yedi koruyucu aile değiştirmiş bir genç kız.Zorlu bir hayatı var,maddi durumu iyi değil ve tahmin edersiniz ki artık kimseye güvenecek hali de kalmamış.Annesi bir uyuşturucu bağımlısı ve geçmişte hapse girmiş.Bu nedenle annesine benzemekten de korkuyor.Evlatlık verildiği Eva adlı kadın Lexi’nin tamamen yoksun olduğu anne şefkatini vermeye çalışıyor,sürekli ona yardım ediyor.

Diğer tarafta da Farraday ailesi var.Jude Farraday çocuklarının üzerine titreyen,onların iyi olması için geceleri uykusuz kalan bir kadın,çocukları Mia ve Zach ise maddi durumu gayet iyi olan,zeki ve hayat dolu olan ikizlerdir.Bu aile ve Lexi arasındaki bağ yeni başladığı okulun ilk günü Lexi’nin Mia’nın arkadaşı olmak istemesiyle kurulur. Mia,hiç arkadaşı olmayan bir genç kız olduğu için içine kapanık bir kızdır.Lexi’nin de ondan pek bir farkı yok.Fakat nasıl olduysa bu ikilinin arkadaşlıkları ikisinin de kabuklarından çıkarak yeni bir hayata adım atmalarını sağlar.Bu dostluk Lexi ve Mia’nın yanı sıra Zach’in de hayatını değiştirecek olayları ve vermeleri gereken zorlu kararları beraberinde getirir.Bir gece verilen yanlış kararlar herkesin hayatını değiştirir ve iki ailenin de hayatı paramparça olur.Bu olay en çok Lexi’yi etkiler.Zaten zorlu bir geçmişi olan bu genç kız olayların üstesinden gelmeye ve kaybettiklerini geri almaya çalışır.Hayatın acımasızlığına karşı kendini affetmeye çalışır.

Gece Yolu,beni ağlatan nadir kitaplardan biri oldu.Bu yüzden yolda okumanızı tavsiye etmiyorum.Sıcacık evinizde kafanızı vererek okursanız daha fazla etkilenirsiniz.Sonra da benim gibi saat 1’lere kadar kitabı elinizden bırakamazsınız.

Bir de yazımı bitirmeden önce şunu da eklemek istiyorum.Kristin Hannah, Goodreads profilinde soru sorma bölümünü açtı ve eğer bu kitapları hakkında sormak istediğiniz sorular ya da çıkacak olan “The Nightingale” kitabı hakkında merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz

Bol kitaplı günleer ^_^

"Gece yolunu okuyup da hikayesinden ve karakterlerinden etkilenmemeniz imkansız.Kitabı bitirdikten sonra bile etkisini birkaç gün üzerinizden atamayacaksınız." -The Huffington Post

"Gece Yolu'nu son sayfasına kadar ağlayarak okuyacaksınız." 
-The Daily Mail

"Vay canına! Sanırım Kristin Hannah en güzel kitabını yazdı.Hannah her zaman harika hikayeler yazıyor ama Gece Yolu ilk sayfasından itibaren sizi etkisine alıp bitirinceye kadar elinizden düşürmek istemeyeceğiniz bir hikaye." 
-Bestsellerworld.com

"Okumaya başladığım andan itibaren bu kitabın çok özel olduğunu biliyordum ve hayal kırıklığına uğramadım.Unutulmaz,yürek parçalayıcı,asla akıllardan çıkmayacak ve her zaman her yaştan kadının kulağına da yankılanacak bir hikaye." -Trisha Jackson

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder