5 Şubat 2015 Perşembe

Kitap İncelemesi: Bir Tutam Gündüz Bir Tutam Gece

Kitap Hakkında:
Kitap: Bir Tutam Gündüz Bir Tutam Gece
Orijinal adı: Magic Hour
Yazar: Kristin Hannah
Sayfa sayısı: 480
Yayınevi: Pegasus
Goodreads puanı: 4,09

Büyülü bir ormanın sonsuz karanlığında saklanan mucizevi bir inci...

Julia Cates;başarılı ve bir o kadar da ünlü bir psikiyatristtir.Kariyeri boyunca bir sürü hasta tedavi etmiş ve çoğu hastasında da büyük başarılar elde etmiştir.Ta ki Amber Zuniga adlı hastasının kiliseye girip toplu katliam gerçekleştirmesiyle tüm aileler onu suçlayana kadar.Her ne kadar mahkemede Julia'nın bir yükümlülüğü bulunmasa da bu skandal hızla yayılır ve elindeki hastalar teker teker tedavilerini bırakırlar.

Ellie Cates ise Julia'nın lisede popüler ve aynı zamanda babasının göz bebeği olan kız kardeşidir.Babasının,zamanında Ellie'ye fazla ilgi göstermesi Julia'nın kendini soyutlamasına ve içine kapanık bir kız olmasına neden olur.Böylece Julia kendi gizli dünyasını annesine açar ve kendisini kitaplarına verir.Bu yüzden iki kız kardeşin hayatı Ellie,Yağmur Vadisi'nde bir polis şefi,Julia da bir terapist olana kadar neredeyse hiç kesişmez.


Bir gün Yağmur Vadisi'ne ormandan vahşi bir kız gelir.Küçük kız,uzun bir süre ormanda kaldığı için konuşmayı tam bilmemektedir.Böylece kız kendini anlatamadığı ve korktuğu için bir ağacın dalına saklanır.Ellie ve ekibi vücudu yaralarla dolu olan bu kızı polis merkezinin bakım ünitesine götürür.Kız,bir süre burada kalır.Daha sonra Ellie,Julia'dan bu konu hakkında yardım ister ve Julia kasabaya gelip hem kızı konuşturarak kimliğini öğrenmek hem de kızın ailesini bulmak için çalışmalara başlar.Fakat önlerinde birçok engel vardır.Arkalarında Julia'ya karşı olan basın ve sosyal hizmet görevlileri,vahşi kızı incelemek isteyen bilim adamlarıyla birlikte Julia ve Ellie birbirine kenetlenmek ve iş birliği yapmak zorundadır.Bu uğurda atacakları her adım hem kendi hayatlarını hem de bu vahşi kızın hayatını büyük ölçüde değiştirecektir.

Kitap hakkındaki düşüncelerime gelirsek genel olarak kitabın beklentilerimi karşıladığını söyleyebilirim.Aşkın çok geri planda kaldığı gizemlerle dolu olan kitaplar her zaman hoşuma gitmiştir.Bu kitap da öyle bir kitap oldu benim için.Bu yüzden sonuna kadar soluksuz okudum.Yeri geldi mutluluktan havalara uçtum yeri geldi heyecandan olduğum yere kenetlendim.Hatta arada bir sonlarına bakmaya bile çalıştım.Fakat kitabı elime aldığımda hiç böyle bir hikayesi olacağını düşünmemiştim.

Kısaca bu kitap benim gözümde Gece Yolu'yla bile yarışır nitelikteydi.Özellikle benim gibi Kristin Hannah ile duygusal bağlar kurduysanız alın,hemen sessiz bir yere geçip okuyun derim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder