26 Haziran 2015 Cuma

Film İncelemesi: Mad Max:Fury Road (2015)

Film Hakkında:
Film: Mad Max:Fury Road (Çılgın Max:Öfkeli Yollar)
Yönetmen: George Miller
Oyuncular: Tom Hardy,Charlize Theron,Nicholas Hoult
IMDb puanı: 8,5

Mad Max:Fury Road... Aslında bu tür filmleri çok izleyen bir insan değilim,Daha doğrusu değildim.Mesela insanlar Kill Bill izlerken ben Gece Yolu'nu okuyordum.Utanç verici bir durum ama yapacak bir şey yok.Duygusal filmler bana daha güzel geliyordu.Sonra Marvel filmlerine başlayayım dedim.Sevdiğim kitapların filmlerini falan izledim ve sonuç bu.Sinemada da bu film ve Avengers:Age of Ultron arasında kalmıştım ve bunu seçtim.İyiki de seçmişim diyorum şimdi.

Gelelim konusuna.Max,Immortan Joe ve onun şeytani ordusuna yakalanır.Joe,herkesi zalim bir şekilde yönetir ve halkın durumu perişandır.Sırf halk suya alışıp,isyan etmesin diye belirli aralıklarla su dağıtımı yapılır,her şey Joe'nun kontrolünde gerçekleşir.Bir de Joe'nun kadınları var.Joe bu kadınlardan çoçuk yapar ve garip mutasyon tarzı bir ordu oluşturur.Daha doğrusu kadınlara çok kötü davranır,onları kullanır.Bunun üzerine Furiosa adlı bir kadın lider,Menzil'e gitmesi gerekirken doğduğu şehir olan Yeşil Şehir'e doğru gitmek üzere yönünü değiştirir.Giderken kadınları da yanına alır.

Max ise Furiosa'nın peşinden onu yakalamaya çalışan savaş arabalarının birinde bulur kendini.Zaman zaman gördüğü halüsinasyonlarla geçmişi defalarca gözünün önüne gelir.Max de defalarca bunu yenmeye çalışır.Hem geçmişinden hem de savaş ve Joe'dan kurtulmak için Furiosa'nın büyük savaş arabasına biner.Önünde iki seçeneği vardır.Ya kadınları Joe'ya bırakıp nereye gittiğini bilmeden kaçacak ya da kadınlara yardım edip ondan sonra kendi yoluna bakacaktır.Bu yol da tehlikeli ve oldukça zorludur.


Genel olarak film güzel ve heyecanlıydı.Efektlerde abartı söz konusu değildi.Her şey tadındaydı.Özellikle oyuncu seçimi çok yerinde olmuştu.Çünkü bir oyuncuya bakınca direk rolünü yansıtıp yansıtmadığını anlayabiliyorsunuz.Furiosa ve Max seçimleri çok iyiydi.Max ile de çok iyi bir ikili olduklarını düşünüyorum.Kaçış sahneleri de çok sağlamdı,özellikle Joe'nun ordusunda başta elektro gitar çalan grup ayrı havalıydı.Fakat bazı bölümler aşırı beklenmedikti.Ben kafamda senaryo yazmıştım ve sonlara doğru teorilerim yine çürüdü.Son olarak şöyle bir durum var.Böyle filmleri son seste falan izlemek gerekiyor.En azından biraz sesi yükselttiğinizde kaçış sırasında Max'in yanında olma şansını yakalayabiliyor ve saçınızı Furiosa gibi kestirmek istiyorsunuz.Şu sonda yaptığım tespite en iyi örnek ben olabilirim.

Kısaca Mad Max:Fury Road izlediğim en iyi 5 filmden biri oldu.King's Man'den önce izlemiştim ama fikrim hala değişmedi.Şimdi de The Imitation Game'i izleyip incelemesini yapacağım.Torrent beceremediğim için başka bir yöntem buldum ve tatilimin her dakikasını film izleyerek geçirebilirim.Anlayacağınız tamamen Marvel,Harry Potter ve LOTR maratonuna hazırım!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder