6 Temmuz 2015 Pazartesi

Film İncelemesi: PK (2014)

Film Hakkında:
Film: PK (Peekay)
Yönetmen: Rajkumar Hirani
Oyuncular: Aamir Khan,Anushka Sharma,Sanjay Dutt
IMDb puanı: 8,4

Film başlarken Aamir Khan'ın oynadığı PK adlı karakterini görüyoruz.Bu karakter Dünya'ya keşif görevi için gelmiş bir uzaylıdır.Görevi tamamladıktan sonra uzay gemisine sinyal göndermek için kolyesini kullanması gerekir.Fakat kolyesini bir hırsıza kaptırmıştır.İşte maceralar böyle başlar.PK,Hindistan'ın ortasında beş parasız,çıplak bir şekilde kalakalmıştır.Dil bilmediği için de kendini anlatamaz.

Bundan sonra PK,evine dönmek için Tanrı'yı aramaya başlar.Malesef hiçbir Tanrı ona eve dönüş anahtarı olan kolyeyi vermez.Gitmediği Tanrı kalmamıştır.Müslümanların Allah'ı,Hristiyanların İsa'sı,Hinduların çok Tanrı'lı tapınakları ve daha bir sürü din ve mezhebin içine girer.Sonunda şu problemle karşı karşıya kalır.Eğer Tanrı varsa neden onun çevresinde bir olamıyoruz da bir sürü din yaratıyoruz.Sadece bu soru değil zorunlu olduğumuz ibadetler,din adamları tarafından yaratılan Tanrı imajları,insanların sorgulamasını engelleyen korku kavramı gibi bir sürü şey hakkında sorular da soruyor.Zaten PK adı da sarhoş anlamına geliyor.Herkes onun sarhoş,deli olduğunu sanıyor.


Gelelim benim yorumlarıma.Bu komedi çevresinde eve dönüş için yapılan davranışlar ve sorulan sorular gerçekten anlamlıydı.İnsanların dinlerine göre damgalanması,bazı israf niteliğindeki ibadetlere değinilmesi gayet yerindeydi.Zaten Aamir Khan'ın yer aldığı filmlerde aslında bir gizli mesaj vardır.Bunda da insanların dinle sömürülmesi işleniyor,başta bahsettiğim gibi.Yani yazımın başını okurken "Aman ne dandik bir konu." diye yorum yapmayın.Bir de uzaylıdan falan bahsettim,öyle aklınıza bilim kurgu efektleri falan gelmesin.Sadece PK'nın insanları dışarıdan gözlemlemesi ön plana çıkıyor.Mesela filmin bir bölümünde insanların kıyafetlerine göre dinlere ayrılmasından bahsediliyordu.Bugün de aynı şey geçerli değil mi? Bir dine aitsen onun kıyafetlerini giymelisin ya da kapanmalısın.Onu geçtim bir dine aitsen yetkili kurumlara bağış yapman gerekir.Biraz mantıklı düşününce tüm bunların hem manevi hem de maddi sömürü olduğunu görebiliriz.Tek bir Tanrı varsa neden bir aracıya ihtiyacımız var ki? Neden papazın,imamın ya da başka kişilerin dediklerine kulak asılıyor? Çevremizde de görüyoruz zaten.Televizyonlarda hocalara sorulan saçma sorulardan geçilmiyor.Bir diğer örnek de bir dinde ineğe tapılırken diğerinde kesilmesi.Bu da filmin bir bölümünde geçen bir soru.Daha dinlerle ilgili o kadar sorulacak o kadar soru var ki.İşte,insanlar korkuya dayalı inandıkları sürece sorgulayanlara "Tövbe de." diyecek gibi geliyor bana.





Yine düşüncelerime giriş yapıp bir sürü şey yazamadan filmle ilgili görüşlerime dönüyorum.En son anlamlı olduğundan bahsetmiştim.Bir de filmin duygusal kısmı var.Özellikle de sonlara doğru bu kısımlarda kendimden geçtim ben.O 2 saat boyunca hayatla ilgili o kadar şey öğrendim ki PK'dan.Zaten bazı düşünceleri ben de düşünüyordum.Üstüne bu soruları görünce çok mutlu oldum.Keşke insanlar sorgulamaya başlasa ve kendilerini kültür ve dinlerle kategorilere ayırmasalar dedim kendime.Film boyunca bazen Hint müziklerinde dans edesim geldi,bazen de PK'nın eve dönüşle ilgili söyledikleriyle duygulandım.Jaggu ve Sarfaraz'ın saf aşkından çok şey öğrendim.Anlayacağınız anlatamayacağım kadar duygu,düşünce ve anlam yüklü bir filmdi ve şuan izlediğim en güzel film bile diyebilirim.
Ben her zamanki gibi bir filmden çok şey öğrenilebileceğini Aamir Khan'ın bu filmiyle anlamış oldum.Şimdi de PK her insanın izlemesi gereken bir film diyorum!


(Bu adam Hristiyan olursam Cennete gideceğimi söylüyor.)

(Eğer Tanrı Hristiyan olmamı isteseydi beni öyle yaratırdı.)

(Neden şimdi dinimi değiştirmemi istiyorsunuz?)

2 yorum: