28 Temmuz 2015 Salı

Kitap İncelemesi: Senden Önce Ben

Kitap Hakkında:
Kitap: Senden Önce Ben
Orijinal adı: Me Before You
Yazar: Jojo Moyes
Sayfa sayısısı: 480
Yayınevi: Pegasus
Goodreads puanı: 4,30

"Aşk vardır,ona inanmaktan vazgeçme."

Senden Önce Ben,daha önce "Aynı Yıldızın Altında" adlı kitap türünde olduğu yönüyle aldığım bir tavsiyeydi.Tabi,okuyacaklar listem bir hayli kabarık olduğu için yine sonlara kaldığını üzüntüyle buraya eklemek istiyorum.Fakat sonunda okumayı başardım ve best-seller olmayı hak eden bir kitap olarak "Favorilerim"e ekledim.Her ne kadar 2 gecemi feda etsem de gayet güzel,keyifli bir kitaptı.Şimdi bu listelerden inmeyen,kadınlı erkekli herkesin elinde gördüğümüz kitabın konusuna bakalım...

Louisa Clark,26 yaşında genç bir kadındır.Buttered Bun adlı bir kafede çalışmakta ve maddi olarak sıkıntı geçen ailesine destek olmaktadır.Her gün müşterilerle sohbet eder,onları gözlemler.Fakat bunu yaparken aslında kendi hayatının ne kadar sıradan olduğunu fark edemez.26 yaşına kadar içine kapalı bir hayat süren Lou'yu tecrübe edinmesi gereken bir hayat beklemektedir ve bunu ancak işten ayrılmak zorunda kaldığında fark eder.Kafe kapanmak zorunda kalır.Lou da yeni bir iş aramaya koyulur.Malesef çok az iş tecrübesi olduğu için iş imkanı azdır.

Yapabileceği işleri araştırırken,motosiklet kazasıyla hayatı berbat bir hal almış olan Will Traynor'a bakıcı arandığını ve maaşının iyi olduğunu görür.Yapmak istemediği bir iş olsa da para kazanmak zorundadır.Bu yüzden mülakata gitmeye karar verir.Bundan sonra da işe kabul edilir.Güzel bir hayatı geride bırakmış olan Will,aksi,geçimsiz ve alaycı olduğu için onunla iletişim kurmak bayağı zordur.Fakat daha sonra bu adamın Lou'nun hayatını değiştireceğine Lou bile inanamazdı herhalde.

Böyle işte.Hafif John Green havası veren ama daha iyi bir kurguya sahip olduğunu düşündüğüm bir kitap oldu Senden Önce Ben.Hem olay örgüsü çok güzeldi hem de karakterler bağlayıcıydı.Bayan Traynor'a bile bağlanabildiysem karakterler hakkında daha fazla şey yazmama gerek yok herhalde.Zaten Lou ve sıradışı stilini okuduğunuzda baştan sona kadar hayran kalıyor,26 yaşına kadar geçirdiği hayatı görünce de inanamıyorsunuz.

Bir de o herkesi etkileyen final bölümü var tabi.Ona değinmezsem hiç olmaz.Aslında final dediğim de beklenen bir şeydi.Daha doğrusu ben bekliyordum ve bir türlü ağlayamadım.Fakat şöyle bir şey var ki araya konulan ayrıntılar ve alıntılar bu finali daha önce bir yerde görmemiş ya da okumamışsınız gibi hissettiriyor.Bu,aşk konulu kitaplarda aradığım özelliklerden bir tanesi.Çünkü kitapçılarda elimi sallasam bir aşk kitabı çarpıyor ve konusuna baktığımda hep sıradan şeyler görüyorum.Açıkçası çok bu tarz okuyan bir insan değilim,sadece değişik şeyler okumayı seviyorum.Ayrıca kurgu bakımından daha sağlam olan kitapların bu sıradan aşk kitaplarının arkasına tıkıştırılmış olmasını da bu noktada kınamadan edemeyeceğim.

Son olarak şunu da buraya yazmak istiyorum.Jojo Moyes ortaya güzel bir kitap çıkarmış bence ve best-seller olmayı hak ettiği gibi aldığı 4,30 puanı da hak etmiş.Daha önce ön yargıdan bahsetmiştim.Dürüst olmak gerekirse ben de bunun bir piyasa kitabı olacağını düşünmüştüm.Fakat öyle olmadı.Akıcı,tam bir plaj ve tatil kitabı olmayı hak eden bir kitapla karşılaştım.Konusu çok sıradan olsa da farklılıklarla süslenmiş bir kitap okuduğum için de çok mutluyum.Sanırım Bernadette gibi Lou'dan öğreneceğiniz çok şey olduğunu ekleyerek yazımı bitireceğim.Umarım Jojo Moyes ve anlatımını siz de beğenirsiniz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder